GUERILLA DINING!!

Er gaat niet bij iedereen een lampje branden bij het lezen van deze woorden. Wat het is?

Het is geen restaurant of menu, het is een concept waarbij alles een verrassing is:
De locatie is tot kort tevoren onbekend maar is steeds een bijzondere plek
Het menu is pas bekend als het op je bord ligt en is altijd een special
De gastenlijst is onbekend
Het is maar één keer en een kaartje is alleen te bemachtigen via een nieuwsbrief of website waar je intekent voor de avond en daarna wel of geen uitnodiging krijgt om een kaartje te kopen, afwachten dus.

Kortom een eenmalige ervaring, genieten van een culinair hoogstandje met een select gezelschap. Er zijn een aantal ondernemers in de grote steden van Nederland die hier al een tijdje succesvol ervaring mee hebben. Zoals met veel dingen borrelt bij andere ondernemers de drang om dit concept te kopiëren.
Er kunnen een aantal zaken vooraf goed geregeld zijn om alles tot een succesvolle avond te maken:

Hoe gaat u organiseren dat alle producten op de juiste wijze en temperatuur opgeslagen, bereid en geserveerd worden
Hoe brengt u in kaart of er gasten komen met een voedselallergie, op locatie kunt u geen wijzigingen meer aanbrengen
Hoe selecteert u de juiste locatie, is het een oud pakhuis, een evenemententent of een aaneenschakeling aan dekzeilen, schragentafels en boomstronken om op te zitten

Zomaar wat dingen om vooraf goed over na te denken en er zijn er nog veel meer als u er even voor gaat zitten, met de code in de hand. Er is maar één negatief bericht nodig van een voedselincident en het hele feest is voorlopig ter ziele los van de nasleep die het optreden van de NVWA oplevert en de imagoschade die u het concept toebrengt. Collega’s zijn in de regel niet blij als u hen een slechte naam bezorgt.

Al met al een bijzonder leuk concept wat over de hele wereld al successen kent en bezoekers doet terugkeren voor een volgende keer, maar waar wel een héél goede voorbereiding aan ten grondslag ligt.